TOP

Zappos lanceert magazine voor iPad

De Amerikaanse online schoenenretailer Zappos heeft een magazine gelanceerd voor gebruikers van de iPad. Het maandelijkse digitale magazine 'Zappos Now' biedt de mogelijkheid direct aakopen te doen via de tablet. Dat meldt de website Twinkle.

Volgens Zappos, dat sinds de zomer van 2009 eigendom van Amazon is, besteden lezers gemiddeld veertig minuten aan het digitale tijdschrift.

De iPad-applicatie van Zappos Now werd in december gelanceerd. In de eerste editie staat onder meer een artikel over de modekleuren voor het winterseizoen, een interview met Zappos-styliste Brooke Hyden en een verhaal over de online fashion community Lookbook.nu. Ook geeft Zappos Now consumenten informatie over reisbestemmingen, algemene stijltrends en een gids met kerstgeschenken.

Net-a-porter en Asos
Zappos is niet de eerste grote online retailer die een magazine voor de iPad lanceert. De Britse webwinkel met luxe modemerken Net-a-porter introduceerde in het voorjaar van 2010 al iets soortgelijks en de online fashion en beauty retailer Asos kwam in augustus van dit jaar met de eerste editie van zijn iPad-magazine.

De Bijenkorf
In Nederland lanceerde de Bijenkorf in oktober een speciale versie van iMagazine voor de iPad. Deze applicatie kreeg begin december nog een update. Anders dan bij Zappos Now is het nog niet mogelijk om vanuit het iMagazine direct te bestellen. Daarnaast heeft het warenhuis ook iMagazine-apps voor de Iphone en Android. Het digitale magazine verschijnt zes keer per jaar.