TOP

Zappos.com is nu ook postorderaar

De Amerikaanse online schoenretailer Zappos.com heeft een catalogus annex inspiratiemagazine naar 750.000 Amerikaanse huishoudens verstuurd. De artikelen kunnen op Zappos.com en via een gratis telefoonnummer worden besteld.

Zappos Life, zoals het drukwerk is getiteld, heeft een omvang van 48 pagina’s. Behalve schoenen, staan er in het blad ook handtassen, juwelen, kleding en parfums. Zappos wil consumenten duidelijk verleiden tot het doen van kerstaankopen.

Kanalenmix
De twee eerdere edities van Zappos Life waren een experiment, maar inmiddels heeft Zappos de catologus onderdeel gemaakt van zijn kanalenmix. Directeur brand marketing & business development Aaron Magness verklaart tegen The New York Times: ‘Verschillende mensen reageren op verschillende media.’

Klanten
Zappos werkt voor de catalogus samen met King Fish Media. Volgens uitgever Cameron Brown besteden klanten die via de catalogus een bezoek brengen aan Zappos.com twee keer zoveel als andere bezoekers.

Thema-nummers 
“De volgende catalogus verschijnt in de lente van 2010,” zegt Magness. De door Amazon overgenomen online-retailer overweegt ook thema-nummers te verspreiden. Magness: ‘Bijvoorbeeld over trouwen, in juni, of over huishoudelijke artikelen, rond Thanksgiving.’