TOP

Zalando wil van winkel naar platform voor kledingmerken

De komende jaren gaat Zalando werken aan de mogelijkheden om meer een platform voor kledingmerken te worden.
Het doel voor Zalando de komende jaren is dat grote kledingmerken de webwinkel gaan gebruiken als een brandstore. Directeur Rubin Ritter liet dit weten aan Duits tijdschrift WirtschaftsWoche dat hij zijn zaak wil laten ontplooien van winkel naar platform. Ritter richt zich daarbij voornamelijk op merken die een afzetmarkt in Europa zoeken maar daarbij geen winkel willen openen.

Potentieel

De oplossing volgens Ritter? Een digitale bestemming in vijftien landen met een potentieel publiek van honderden miljoenen consumenten. Zalando wil daarbij ook focussen op techniek. In december 2014 was de website voor 50 procent bezocht vanaf tablets en telefoons. Dat vereist een goed design en functioneren van de website en apps.
 

Potentieel
 
De oplossing volgens Ritter? Een digitale bestemming in vijftien landen met een potentieel publiek van honderden miljoenen consumenten. Zalando wil daarbij ook focussen op techniek. In december 2014 was de website voor 50 procent bezocht vanaf tablets en telefoons. Dat vereist een goed design en functioneren van de website en apps.