TOP

Zalando start pilot Retour on Demand in Rotterdam

De webwinkel heeft de pilot waarbij de retouren van klanten op ieder gewenst moment kunnen worden opgehaald uitgebreid naar Rotterdam. Met de testperiode wil Zalando inzicht krijgen in de wensen en behoeften van de klanten.

Zalando start met het testen van een service waarbij retouren van klanten op ieder gewenst moment kunnen worden opgehaald. Dat meldt Zalando in een persbericht. De pilot Zalando Retour on Demand liep sinds eind 2015 in Amsterdam, maar is nu ook uitgebreid naar Rotterdam.

“Wij luisteren zorgvuldig naar de wensen en behoeften van onze klanten en willen hun shopping-ervaring zo goed mogelijk laten aansluiten bij hun leven en gewoonten. Met Retour on Demand zetten we een unieke service neer, in dit geval specifiek voor onze klanten in Rotterdam”, aldus Ken Fontijn, country manager Benelux bij Zalando.

Voor deze service breidt Zalando de samenwerking met PostNL uit. Samen met Local Express, een initiatief van PostNL, wordt de ophaaldienst gerealiseerd. Klanten kunnen via een speciale website de locatie en het tijdstip kiezen waarom het pakket wordt opgehaald. Op werkdagen tussen 8:00 en 21:00 uur kan een koerier binnen één uur een oproep krijgen om het pakket gratis op te halen. Klanten kunnen ook kiezen uit tijdvakken van een uur tot twee dagen van tevoren. Na 20:00 uur kan er gekozen worden voor een tijdvak op een andere dag.

“PostNL is innovatief en bijzonder klantgericht, net als Zalando. We ontwikkelen om die reden continue nieuwe services in samenwerking met hen om aan de persoonlijke wensen en voorkeuren van onze klanten te voldoen”, zegt Fontijn.

Retour on Demand is voor Zalando klanten gratis tijdens de testperiode. De eerste pilot loopt sinds 2015 in Amsterdam, maar om verder inzicht te krijgen in de wensen en behoeften van klanten heeft Zalando dit uitgebreid naar Rotterdam.