TOP

Zalando houdt Twitter het beste bij

De Duitse online schoenen- en kledingretailer Zalando reageert op maar liefst 99,5 procent van de ontvangen tweets. Uit een onderzoek van social media monitoringbureau Coosto blijkt dat social media een steeds grotere rol begint te spelen bij de klantenservice van bedrijven.

Zalando is de meest sociale organisatie op Twitter en beantwoordt maar lieft 99,5 procent van de ontvangen tweets. Naast Zalando deden ook V&D (13e plek met 56%), Wehkamp (15e plek met 48,5%) en H&M (22e plek met 39,3%) het goed. Bij het onderzoek is niet gekeken naar de inhoud van de tweets. Coosto onderzocht het Twittergebruik van 100 bedrijven tussen 1 januari 2013 en 30 juni 2013.

Snelste organisaties
Wehkamp reageert het snelst op tweets van de modebedrijven. Met een gemiddelde van 52 minuten laat ze Hema (174 minuten) en Zalando (214 minuten) ver achter zich. Voor de gemiddelde snelheid van de reactie van een bedrijf, is gekeken naar tweets die tussen 09.00 en 16.00 uur zijn geplaatst.

Meer Twitter
Vergeleken met de cijfers van vorig jaar uit diezelfde periode, is goed te zien dat bedrijven steeds meer klantenservice bieden via Twitter. Zo reageerden vorig jaar 41 bedrijven actief op uitlatingen over het bedrijf op Twitter, dit jaar is dat aantal gestegen naar 59 organisaties. Ook het aantal tweets van een persoon  naar een organisatie zijn met 56 procent gestegen naar 443.934 berichten. Gemiddeld wordt 40 procent hiervan beantwoord.