TOP

Zalando breidt verder uit

Zalando, de grootste webshop van Europa op het gebied van schoenen en mode, is op weg een wereldwijde omzet van 1.3 miljard euro te behalen. Dat staat in een rapport dat tot nu toe niet wordt ontkend door Zalando, zo meldt Shoe Intelligence.

Na succesvolle lanceringen in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Nederland, Frankrijk en Engeland, heeft het Duitse bedrijf zich verder uitgebreid. Ook in Zweden, België en Spanje werd dit jaar een webshop gelanceerd. En nu zijn Polen en Turkije aan de beurt.

Marktleider
In thuisland Duitsland is Zalando marktleider op het gebied van online winkelen, 95 procent van de Duitse bevolking is bekend met Zalando.
In Nederland kent 92 procent de webwinkel. Met zo’n 100.000 producten van meer dan 1400 merken is Zalando op het gebied van mode is Zalando hier de grootste webshop.

Toekomst
In eerste instantie richtte Zalando zich alleen op de online verkoop van schoenen. Inmiddels worden er in de webshop ook kleding, sportproducten en accessoires verkocht. En er staat een eigen kinderkledinglijn op de planning.

Outlet
In april opende Zalando in Berlijn de deuren van haar eerste ‘stenen’ winkel. Hier worden de restanten uit vorige seizoenen verkocht. In deze outlet met een oppervlakte van 1000 vierkante meter is schoenen, kleding en accessoires met 30 tot 70 procent korting verkrijgbaar.