TOP

Zalando breidt platform uit met fulfilment service voor merken

Zalando wil een nog groter platform worden en heeft daarom op 16 juni 2017 in Berlijn nieuwe plannen gepresenteerd. Onderdeel ervan is een fulfilment service voor merken.

Op vrijdag 16 juni 2017 presenteerde Zalando in Berlijn nieuwe initiatieven om de platformstrategie verder te ontwikkelen. H&M-merk Weekday is sinds kort te koop bij de webshop, Nike heeft zich aangesloten bij het partnerprogramma en de voorraad van vier Tommy Hilfiger-winkels zijn geïntegreerd. Maar de grootste ontwikkeling is misschien wel Zalando Fulfillment Solutions waarmee merken gebruik mogen maken van de logistieke capaciteiten en kennis van de online winkel.

“Het Zalando-platform is een besturingssysteem voor de modewereld, met meerdere methoden om allerlei modemerken en andere stakeholders samen te brengen en te voorzien in hun specifieke behoeften”, laat Jan Bartels, VP Logistics Product bij Zalando, via een persbericht weten. “Het biedt niet alleen digitale services zoals gegevensanalyse of reclame, maar vanaf nu ook fulfillment oplossingen en wordt zo de bedrijfsstrategie voor merkpartners en retailers.”

Fulfillment Solutions

Met Fulfillment Solutions neemt Zalando de orderverwerking van merken van begin tot eind over. Het platform opent binnenkort nieuwe fulfilmentcentra waarmee de teller komt op acht in vijf landen. Hiermee biedt het klanten verschillende services zoals levering op dezelfde dag, levering op basis van locatie of retourzending op aanvraag. Fulfillment Solutions is beschikbaar in alle elf van de Europese markten waar het Zalando-partnerprogramma actief is. Momenteel maken vijf partners al gebruik ervan: Bestseller, Elvi, Evita, Motion Fashion en Surf4Shoes.