TOP

Wortmann Group organiseert digitale beurs

De Wortmann Group organiseert een virtuele beurs voor zijn merken, als vervanging voor de geannuleerde vakbeurs Expo Riva Schuh. Deze Garda Days vinden op 17 en 18 juni plaats.

Tijdens de Garda Days zullen de merken van de Duitse groep – Tamaris, Caprice, Jana, Marco Tozzi en s.Oliver – de collecties voor zomer 2021 en een aantal nieuwe ontwikkelingen voor winter 2020-2021 presenteren. Inkopers kunnen video-afspraken met vertegenwoordigers in de showroom plannen. Voor spontane vragen is er een live chat. De beurs is ook toegankelijk voor retailers die geen klant bij Wortmann zijn.

Alternatief voor Expo Riva Schuh

Garda Days staat direct na de originele data van Expo Riva Schuh gepland. De Italiaanse vakbeurs zou van 13 tot 16 juni plaatsvinden, maar moest vanwege de coronapandemie noodgedwongen worden gecanceld. Expo Riva Schuh is een belangrijk contactmoment voor Wortmann. Met Garda Days wil het schoenenbedrijf inkopers een alternatief bieden.

‘Geweldige kans’

De nieuwe digitale beurs is meer dan een reactie op de huidige situatie, laat Wortmann-ceo Jens Beining in een persbericht weten. “Het is ook een geweldige kans. Hoewel onze voorkeur nog steeds uitgaat naar persoonlijk contact, bieden virtuele beurzen zeker mogelijkheden, zoals meer flexibiliteit voor onze klanten.” Volgens Beining hebben zich voor Garda Days nu al ‘aanzienlijk’ meer ondernemers ingeschreven dan het Duitse schoenenbedrijf tijdens Expo Riva aan bezoekers ontvangt.

Beeld: Wortmann Group