TOP

Wortmann Group breidt digitaal beursconcept uit

De Wortmann Group heeft zijn digitale beursconcept verder uitgebouwd. Met de eigen Digital Brand Days en aanwezigheid op andere online beurzen wil het Duitse schoenenbedrijf klanten het hele inkoopseizoen van dienst zijn.

Het aankomende beursseizoen, dat door de coronacrisis wederom grotendeels virtueel plaatsvindt, stelt zowel inkopers als leveranciers voor een uitdaging. Om klanten toch te kunnen helpen, heeft de Wortmann Group (Tamaris, Caprice, Jana, Marco Tozzi en s.Oliver Shoes) zijn digitale beursconcept uitgebreid. Met de Garda Days bood het Duitse schoenenbedrijf afgelopen zomer al een alternatief voor het geannuleerde Expo Riva Schuh. Daar doet het concern nu een schepje bovenop. Voor het inkoopseizoen winter 2021-2022 introduceert Wortmann een nieuw digitaal beursconcept dat drie events bestaat, die nauw op elkaar aansluiten en zijn aangepast aan het seizoensritme en de behoeften van de klant. Het concern trapt op 13 januari 2021 af met de ‘Digital Season Start’. Naast collectiepresentaties van alle merken biedt het dit virtuele event een ‘breed scala aan mogelijkheden’ voor informatie en inspiratie, het uitwisselen van ideeën en het plaatsen van bestellingen.

Achtergrondinformatie en aanbiedingen

‘Digital Season Insights’ (1 tot en met 28 februari 2021) biedt achtergrondinformatie over product- en marketinginnovaties van de vijf individuele merken en legt de focus op storytelling. Deze maand hebben dealers toegang tot verkoopondersteunende content en video’s die het bestellen gemakkelijker moeten maken. Het digitale beursseizoen wordt afgesloten met ‘aantrekkelijke aanbiedingen’ tijdens de ‘Digital Season Finals’ in de maand april. Klanten hebben dan een week lang de mogelijkheid om hun laatste orders te plaatsen.

Aansluiting bij andere events

Naast de eigen Digital Brand Days is de Wortmann Group ook aanwezig op andere digitale events. Het bedrijf haakt aan bij de virtuele variant van de Italiaanse vakbeurs Expo Riva Schuh. Daarnaast zal de Wortmann Group opnieuw deelnemen aan de Digital Fashion Week by Fashion Cloud, waar het delen van de collecties zal presenteren via merksessies en interactieve feeds.

Fysiek versus virtueel

Wortmann is dit jaar dus online alom aanwezig. “Al heeft persoonlijk contact nog altijd onze voorkeur”, zegt CEO Jens Beining. Hij denkt niet dat virtuele events de traditionele beurzen gaan vervangen, zo zei hij eerder in een interview met Schoenvisie. “Maar vooral in deze tijd willen we er zijn voor onze klanten en virtueel ondersteuning bieden bij het vinden van de weg in een moeilijke seizoenstart.”

Beeld: Wortmann Group