TOP

What’s new in Cast? Dit was afgelopen seizoen het showroomnieuws [deel 2]

Voor het inkoopseizoen zomer 2023 waren er weer de nodige veranderingen in Cast. Schoenvisie brengt de nieuwkomers in het centrum, verhuizingen van exposanten en make-overs van showrooms in twee delen in beeld. Voor dit tweede deel gingen we langs bij Loints of Holland, Manexco, Solidus en Xsensible.

Foto’s: Tom Wittebrood

Loints of Holland |Showroom 433, niveau 2

Loints of Holland neemt de vertegenwoordiging en verkoop weer in eigen hand, nu voormalig agent Jurgen Beerens (Beerens & Shoes) zich meer op andere activiteiten gaat focussen. Dat doet het Nederlandse schoenenmerk met een nieuw gezicht voor de branche, Henk Leget, die in september startte als head of global sales. Leget zal in die hoedanigheid vaak in Cast te vinden in, in de nieuwe showroom van het merk op de tweede verdieping.

Manexco | Showroom 039, niveau 0

Manexco heeft de merken uit zijn portfolio samengevoegd in de showroom van Jurgen Beerens, hun agent voor het kleurrijke hakkenmerk Giulia. Naast Giulia is Manexco in Nederland actief met lifestylemerk Lumberjack, kinderschoenenmerk Bo-Bell en de vrouwenschoenenmerken Kaleo en Sweet Lemon. Die hadden voorheen een aparte showroom op de derde verdieping, nu zit alles bij elkaar op een zichtlocatie aan het Middenplein. “De verhuizing is heel goed voor ons geweest”, zegt key accountmanager Bjorn Smit in een dubbelgesprek met CEO Arnaud Vanderplancke in onze nabeurseditie. “We hebben veel meer aanloop en hebben er daardoor al veel nieuwe klanten bij gekregen. In die zin is Cast net een ‘gewoon’ winkelcentrum. Het maakt uit waar je zit.”

Solidus | Showroom 247, niveau 1

Solidus is nog steeds op de vertrouwde plek op de eerste verdieping te vinden, maar nieuw is dat merk de showroom in Nieuwegein dit inkoopseizoen een make-over heeft gegeven. Met een vloer met betonlook, zwartstalen stellingen naast lichte houten kasten (waarachter, heel slim, de dubbele samplemodellen zijn opgeborgen) en overal planten. Een leuk detail zijn de stukken leer die op meerdere plaatsen te vinden zijn, in de kleuren van de nieuwe collectie.

Xsensible | Showroom 460, niveau 2

De showroom van Xsensible heeft eveneens een fris nieuw uiterlijk gekregen. De ruimte heeft een warme uitstraling door de houten displays en de visgraatvloer, met een lichtplafond waardoor de schoenen optimaal tot hun recht komen. Met een bijzonder doorkijkje in het midden en een speciaal display voor de in de branche inmiddels welbekende robot-mascotte Sensie.

Meer zien? Vorige week verscheen het eerste deel van deze fotoserie met 1st Agency, Baron Filou, Jenszen en Kersting Agency.