TOP

Wehkamp.nl sluit strategisch partnership met Nelson Schoenen

Wehkamp.nl en Nelson Schoenen gaan een online samenwerking aan op strategisch niveau. Vanaf medio 2011 zal de schoenencollectie van Nelson Schoenen ook verkrijgbaar zijn via de webshop van Wehkamp.

Met deze samenwerking wil Wehkamp de consument één van de meest uitgebreide schoenenassortimenten van Nederland bieden.

Nelson Schoenen bestaat uit onder andere zestig Nelson schoenenwinkels, 27 Ecco-brandstores en zes Geox-brandstores. Daarmee staat het bedrijf in de top-5 van de Nederlandse schoenenmarkt.

Marktleider
Wehkamp.nl is marktleider in Nederland op het gebied van online winkelen. Met de samenwerking met wehkamp.nl  willen we onze marktpositie verder versterken. De expertise en het aantal bezoekers maakt Wehkamp.nl voor ons een fantastische strategische partner”, aldus Paul Neelissen, directeur en eigenaar van Nelson Schoenen.

Nelson Schoenen
Nelson Schoenen bv heeft ruim 90 schoenenwinkels, waaronder zestig Nelson-familiewinkels. De Nelson-winkels kenmerken zich door een breed assortiment dames-, heren- en kinderschoenen van internationale merken, aangevuld met een private label-collectie.

De andere pijlers van het schoenenbedrijf zijn de brandstores van Ecco schoenen (27 schoenenwinkels) en Geox schoenen (zes schoenenwinkels), en de modische formule Hobb’s Fashion Shoes (twee schoenenwinkels).

De Nelson-directie heeft grootse toekomstplannen. Het bedrijf verwacht in 2012 een omzet van 100 miljoen euro. Het aantal winkels moet worden uitgebreid naar 150 en dit jaar verhuist de onderneming  naar een nieuw hoofdkantoor (1.700 m2) kantoor en distributiecentrum (6.000 m2) in Hoofddorp.

Wehkamp.nl
Wehkamp.nl, één van de merken van RFS Holland Holding bv (RFS),  is met 1,6 miljoen vaste klanten, ruim 110 miljoen bezoekers en circa 5 miljoen zendingen per jaar marktleider in online winkelen. Het grootste online warenhuis van Nederland verkoopt zo’n 100.000 artikelen. Het assortiment bestaat uit mode, huis-, tuin- en doe-het-zelf-artkelen, elektronica, entertainment- en huishoudelijke apparatuur, sport-, vrije tijd-, beauty- en wellness-producten. Het online warenhuis hanteert in alle onderdelen van de winkelformule de merkwaarden: actueel, verrassend, eigenzinnig en betrokken.

RFS Holland Holding bv, de houdstermaatschappij van Wehkamp.nl, Create2fit, Fonq.nl en Lacent B.V., realiseerde met een omzet van 488 miljoen euro in het boekjaar 2010/2011 het beste resultaat in de geschiedenis van de onderneming.