TOP

Week van de Stenen Winkel krijgt tweede editie

De Week van de Stenen Winkel krijgt een vervolg. De tweede editie staat gepland voor 8 tot en met 14 mei 2023. Doel is de lokale retailer in het zonnetje te zetten en aandacht te creëren voor de waarde van deze winkels bij de consument.

Foto’s: Week van de Stenen Winkel

Vorig jaar namen ruim 3000 winkels in Nederland en België deel aan de eerste Week van de Stenen Winkel. “We kregen zo ontzettend veel e-mails van deelnemers over hoe fantastisch ze die editie vonden”, zegt initiatiefnemer Marian Bekkers in een aankondiging. “Zij waren ontzettend enthousiast over de waardevolle gesprekken die ze met consumenten voerden over het belang van lokaal winkelen, de feestelijke activiteiten en niet te vergeten de topomzetten. Meer dan genoeg redenen dus om voor 2023 een nieuwe editie van de ‘Week van de Stenen Winkel’ te plannen.”

Marian Bekkers, initiatiefnemer van de ‘Week van de Stenen Winkel’

Masterclasses van experts

Bekkers heeft ook voor deze editie retailexperts gestrikt die deelnemende ondernemers tips geven om van de week een succes te maken. Dit jaar zijn er masterclasses van onder andere Chantal Riedeman van Shopology, social media-expert Mirjam van Rees en visual merchandiser Michèle van Wambeke. “Die waren afgelopen jaar een belangrijk element in de voorbereiding”, aldus Bekkers. “Heel wat winkels hebben mede daardoor hoge omzetten gerealiseerd tijdens de Week van de Stenen Winkel.”

Retailers kunnen zich tot en met 25 maart via de website gratis aanmelden voor deelname. Bij deelname ontvangt iedere winkel toegang tot een lesplatform met de masterclasses van negen retailexperts en een gratis promopakket om de Week van de Stenen Winkel onder de aandacht te brengen bij klanten.