TOP

Webwinkels hebben moeite met bezorgen

Veel webwinkels kunnen de groei van het aantal bestellingen met moeite aan. Niet alle consumenten hebben daar begrip voor.

Door de coronacrisis is er sprake van een ongekende groei in het aantal bestellingen bij veel webwinkels en dat zorgt voor vertraging bij de bezorging. Daarover bericht Thuiswinkel.org. “Door de maatregelen die nu extra worden genomen om ieders veiligheid zoveel mogelijk te garanderen, kan het zijn dat pakketjes later binnenkomen dan normaal.” Naast de enorme groei in online bestellingen, zorgen ook de extra maatregelen die magazijnen, distributiecentra en vervoerders nemen voor vertragingen.

Klachten

Veel webwinkels communiceren inmiddels op hun websites dat er sprake is van langere levertijden en vragen bij klanten om begrip. Het aantal klachten op social media en websites van sommige webwinkels over te late leveringen van webwinkels is in de afgelopen dagen toegenomen. “We zien dat een kleine groep consumenten ongenoegen uit op social media en via het klachtenformulier op de website van Thuiswinkel.org. De klachten gaan met name over de langere levertijd en minder goed bereikbare klantenservices”, zegt Wijnand Jongen op de site van Thuiswinkel.org.