TOP

Wat zijn de belangrijkste functies van mobiel winkelen?*

Mobiel winkelen en het gebruik van de mobiele telefoon tijdens het fysiek winkelen wordt steeds populairder. Maar wat zijn volgens consumenten de belangrijkste functies om de mobiele telefoon tijdens het winkelen te gebruiken?

Maar liefst 91 procent van de mensen die een smartphone bezit, gebruikt het apparaat tijdens het winkelen. Dat blijkt uit een onderzoek van de Amerikaanse bedrijven InMobi en YouMov. Vooral jongeren van 18 tot en met 34 jaar doen vaak aankopen via mobiele apparaten. Maar ook consumentensen van 35 jaar en ouder gebruiken steeds vaker een smartphone of tablet om aankopen te doen.

Meest gebruikte kanalen

De zoektocht naar de beste prijs en kwaliteit van een artikel begint meestal op de mobiele telefoon (45 procent). Het apparaat wordt vaak gebruikt om research te doen. Dit betekent dat de smartphone nog boven de laptop (31 procent), fysieke winkel (27 procent) en tablet (26 procent) staat.

De belangrijkste functies van de mobiele telefoon tijdens het winkelen

41 procent vindt een betere prijs
37 procent vergelijkt producten en merken
33 procent leest het commentaar van andere consumenten
30 procent vraagt vrienden of familie voor advies
26 procent doet research naar het merk
23 procent zoekt naar algemene informatie en tips

Advertenties

Vier van de vijf mensen die hun smartphone gebruikt tijdens het winkelen, zou beïnvloed kunnen worden door online advertenties. Mensen die op hun smartphone winkelen, hebben ook hoge verwachtingen van de advertenties die erbij staan. Zo hoopt 87 procent dat ze nieuwe producten aangeboden krijgen. Ook verwachten ze dat ze goede acties en betere opties te zien krijgen (86 procent).