TOP

Waarom kiezen consumenten voor winkelcentra?

Vastgoedadviseur CBRE onderzocht voor het onderzoek 'How We Shop – The Changing Face of Europe’s Consumer' de winkelvoorkeuren van consumenten ín onder andere België, Frankrijk, Duitsland, Groot-Brittannië en Rusland.

Uit het onderzoek van vastgoedadviseur CBRE blijkt dat bij de keuze van consumenten voor een winkelcentrum de prijs van producten en een schone omgeving de belangrijkste criteria zijn .

Parkeergelegenheid
Ook goede parkeergelegenheid, veiligheid en bereikbaarheid werden als belangrijke elementen
genoemd. Het belang hiervan verschilde niet tussen mannelijke en vrouwelijke consumenten. De inkomensgroepen en leeftijdscategorieën speelden ook geen rol.

Entertainmentvoorzieningen
Bijna de helft van de ondervraagden (47%) vinden entertainmentvoorzieningen belangrijk in een winkelcentrum. Vooral jonge consumenten in de leeftijd van 16 tot 24 jaar vinden dat een belangrijk element. Een meerderheid (55%) wil, behalve om te winkelen, ook voor andere vrijetijdsbesteding een winkelcentrum bezoeken.