TOP

Vraag naar Nike-artikelen blijft wereldwijd stijgen

De ingevoerde prijsverhogingen in het eerste kwartaal legt Nike zeker geen windeieren. De netto-inkomsten voor Nike stegen met 15 procent en de omzet met 18 procent.

“We blijven een sterke groei zien in het schoenen- en kledingsegment. De groeiende middenklasse in opkomende markten consumeert steeds meer. Zij zijn bereid om producten te kopen waarvan ze weten dat ze kwalitatief goed zijn”, aldus ceo Mark Parker.

Toekomstige bestellingen voor Nike-producten zijn een goede groei-indicatie en worden nauwlettend in de gaten gehouden. In de afgelopen maanden steeg het aantal bestellingen met 16 procent tot in totaal 8,5 miljard dollar.

Productinnovatie
Ook volgens marktanalist Matt Arnold van Edward Jones wijst alles er op dat Nike, in vergelijking met andere merken, blijft groeien ondanks de economische tegenwind. “Deze groei is mede te verklaren doordat het bedrijf investeert in productinnovatie.”

In het eerste kwartaal, dat eindigde op 31 augustus 2011, stegen de netto-inkomsten voor Nike met 15 procent tot 645 miljoen dollar. De omzet steeg 18 procent tot 6,08 miljard dollar.