TOP

Vooruitblik naar 2009

Directeuren uit de Amerikaanse schoenenbranche blikken vooruit naar 2009. Zij vertellen over hun verwachtingen van het economische klimaat, wanneer zij denken dat consumenten weer zullen gaan kopen en hoe zij dat willen bewerkstelligen.

Connie Rishwain, directeur Ugg en Simple Deckers Outdoor Corporation:
“Ik ben voorzichtig optimistisch. Ons bedrijf heeft een goed jaar gehad in een zeer moeilijke economische tijd, en wij hopen dat die lijn kan worden voortgezet. We zijn erg voorzichtig met onze strategieën en blijven aan onze visie vasthouden. Ik denk dat we op de goede weg zijn. Je moet de klanten een reden geven om te kopen en ze elk seizoen iets nieuws geven, dat doen we.”

Tom Nelson, directeur Amerikaanse divisie van Ecco:
“Dit is de meest onvoorspelbare markt waarmee we ooit geconfronteerd zijn. Voor 2009 geldt “flat is the new up”. Je bent een held als je omzet gelijk blijft. Voor bedrijven die het moeilijk hebben, zal dat zo blijven. Stabiele bedrijven zullen in staat zijn om overeind te blijven. Je moet retailers een spannend assortiment bieden. ”
 
Steve Hill, adjunct-directeur Zappos.com:
“We verwachten dat 2009 beter wordt dan 2008. We zien groei in onze activiteiten en verwachten die lijn komend jaar te kunnen voortzetten. Gezien het huidige economische klimaat zal de grootste uitdaging in de schoenindustrie, en de detailhandel in het algemeen,  zijn om klanten zonder aanbiedingen aan te zetten tot aankopen. De industrie moet klanten voldoende redenen geven om producten tegen een reguliere prijs te kopen. We zullen een uitzonderlijke klantenservice blijven bieden om onze klanten te laten terugkeren.”