TOP

Vijf vragen aan Wilhelm Verton, algemeen directeur Omoda [interview] *

Omoda heeft donderdag 9 april 2015 in de Kalverstraat in Amsterdam een pop-up store geopend. Algemeen directeur Wilhelm Verton: “Het doel is om onze webshop in de Randstad te promoten.”

– Wat hopen jullie met de Omoda pop-up store in de Amsterdamse Kalverstraat te bereiken?

“Met de pop-up store willen we onze branding in de Randstad versterken. In de plaatsen waar we fysieke winkels hebben, is onze naamsbekendheid groot, maar in de Randstad is dat wat minder. Daarom hebben we onlangs in de grote steden ook een marketingcampagne met 750 abri’s gedaan. Ook hebben we een pers-event in de pop-up store georganiseerd. Het doel is om onze webshop in de Randstad te promoten, met name onder modieuze vrouwen tussen de 20 en 35 jaar.”

– Kunnen consumenten in de pop-up store jullie schoenencollectie kopen?

“In de pop-up store staat een lopende band met vers bereide sushi en de beste modellen uit onze lente-zomercollectie. Het thema voor dit seizoen is Tokyo. Daarom hebben we de pop-up store de ‘Omoda Shoeshi Store‘ genoemd.”

“Consumenten kunnen de schoenen direct via de iPad in onze webwinkel bestellen of ze kunnen dat rustig thuis doen. In de pop-up store krijgen ze eetstokjes met een kortingscode.”

“Daarnaast is er bijna elke dag een bekende stiliste aanwezig om consumenten stylingadvies te geven en worden er dagelijks vijf cadeaubonnen van 25 euro verloot onder de bezoekers die een selfie uploaden op social media.”

Omoda Shoeshi Store

 – Gaan jullie dit jaar ook nieuwe permanente winkels openen?

“In augustus of september openen we een nieuwe winkel in Amersfoort. We willen liever kwalitatief dan kwantitatief groeien. Aan elke nieuwe winkel en het verkoopteam besteden we veel aandacht. Daardoor kunnen we één of twee nieuwe vestigingen per jaar openen.”

– Welke locaties staan nog op jullie verlanglijst?

“We willen graag vestigingen in de grote steden openen. Al onze vijftien huidige  Nederlandse winkels zijn in provinciesteden gevestigd, maar bijvoorbeeld Utrecht en Amsterdam staan hoog op ons lijstje.

“Op social media hebben we aan onze klanten gevraagd waar we nieuwe winkels zouden moeten open. De top drie was: Eindhoven, Rotterdam en Den Haag. We zien duidelijk dat onze fysieke winkels en de webwinkel elkaar versterken. Sinds de opening van de winkel in Den Bosch krijgen we meer bestellingen van klanten die daar in de omgeving wonen.”

– Hebben jullie nog andere toekomstplannen?

”We willen verder groeien in het buitenland. In Duitsland, België, Frankrijk en Oostenrijk hebben we al webwinkels. En in Antwerpen hebben we in augustus 2013 ook een fysieke winkel geopend.

“In maart hebben we de webshop Omoda.com gelanceerd. Het is grappig om te zien dat we daar ook bestellingen vanuit Nederland krijgen. We kijken nu uit welke landen de meeste bestellingen komen en daar gaan we ons dan in onze marketing op focussen. Ik sluit niet uit dat we in de toekomst meer fysieke winkels in het buitenland zullen gaan openen. Ik denk dan vooral aan de grote Duitse steden. Maar liever breiden we eerst uit naar de grote Nederlandse steden.”

“Ook verwachten we veel van ons loyaliteitsprogramma ‘Club Omoda’, dat we eind 2014 gelanceerd hebben. Hierdoor weten we nu ook wie onze fysieke klanten zijn en kunnen we VIP-avonden organiseren. Onze klanten zijn ook erg enthousiast over het loyaliteitsprogramma.”