TOP

Vijf vragen aan Lieke Poppe over het TrendEvent [interview] *

Op 10 augustus 2015 vindt weer een nieuwe editie van TrendEvent plaats in Cast in Nieuwegein. Dit keer is het evenement in een nieuw jasje gestoken. Directeur Lieke Poppe: “Er zijn geen shows maar we proberen de retailer te inspireren met interessante sessies.”

Op 10 augustus vindt weer een TrendEvent plaats maar het is in een nieuw jasje gestoken, waarom was dit nodig?

 

“Wij hebben een aantal seizoenen met ANWR-Garant Nederland modeshows gegeven, ANWR deed daarvoor het meeste en wij participeerden daarin. Maar door een aantal gebeurtenissen in het team van ANWR, hebben zij onvoldoende mankracht om de show te organiseren. Wij hebben simpelweg ook niet de capaciteit en de kennis ervoor om de shows op een goede manier op te pakken.”

 

Wat is er uiteindelijk veranderd?

 

“We hebben ervoor gekozen om dit keer geen shows te doen maar om retailers te inspireren met sessies. Inspiratie mist soms namelijk in de schoenenbranche. Nu is het natuurlijk ook wel moeilijk, veel bedrijven vinden het lastig om spannende dingen in te kopen maar wij proberen ze een het vertrouwen te geven dat ze iets  gewaagder moeten gaan inkopen zodat de consument ook krijgt wat hij wil. Of de shows terugkomen weten we nog niet, we kijken eerst hoe succesvol deze dag is en vanuit daar gaan we onze conclusies trekken.”

 

Wat houden de sessies precies in?

 

“Op het middenplein worden vier sessies gehouden, waaronder twee trendpresentaties van CR-Vision. Daarnaast vertelt Only for Men hun succesverhaal, zij hebben de clicks & bricks-verhouding namelijk heel goed door en dat is een enorm succes. Dat kan niet iedereen zeggen die een webwinkel begint naast een fysieke winkel. Q&A vertelt over de winkel van de toekomst die onlangs in New Babylon in Den Haag is geopend en heeft het over allerlei andere succesvolle retailformules.”

 

Zijn er nog andere manieren waarop jullie de retailer proberen te inspireren?

 

“CR-Vision staat naast de trendpresentatie ook midden in de hal met ‘quick consults’ voor winkeliers die bepaalde stijlen wel willen inkopen maar niet precies weten hoe. Daarnaast hebben we een aantal inspiratiepunten in het centrum ingericht en hebben we ook een inspiratiemarkt waar verschillende bedrijven staan:  

 

  • Eazier houdt zich bezig met social media en geeft tips over hoe je dat verrassend kan gebruiken
  • InRetail informeert over de ‘Schoenmonitor’ en over hoe belangrijk het is om cijfers te delen zodat samenwerkingen beter gaan.
  • Stockbase legt uit hoe zij retailers en leveranciers in de mode bij elkaar brengen
  • Walnut houdt zich bezig met klantenbinding, zij hebben allerlei manieren gevonden en systemen ontwikkeld voor ‘customer loyalty’.”

 

Wat zijn jullie verwachtingen voor de dag?

 

“ Ik denk dat retailers met dit programma een hele waardevolle dag hebben. We hopen dat iedereen met enthousiasme het nieuwe seizoen in gaat. En het belangrijkste: het vertrouwen moet weer terugkomen en wij hopen daar een steentje aan bij te dragen. Het wordt maandag ook super lekker weer dus de borrel wordt buiten op het grasveld achter het pand gehouden.”

 

U kunt zich nog online gratis inschrijven voor TrendEvent. Een aantal presentaties zitten al vol maar mocht er nergens meer plek zijn, dan kunt u vanaf de balustrade op de eerste of tweede verdieping ook meekrijgen.