TOP

Vijf vragen aan Krein Bons van vanHaren [interview]*

Schoenenwinkelketen vanHaren start met een nieuw concept: het vanHaren testpanel."Testers mogen een duintraptest doen op het strand om de sandalen te testen", vertelt Krein Bons aan Schoenvisie.

In het nieuwe panel van vanHaren kan iedereen zich opgeven voor een testpanel. In dit testpanel worden alle schoenen van de keten uitgebreid getest op allerlei verschillende vlakken. Schoenvisie stelde Krein Bons van vanHaren, vijf vragen.

1.       Waarom starten jullie met een testpanel?

“Wij geloven in de kwaliteit van onze schoenen en willen weten hoe de klanten dit ervaren. Dit doen we door naar onze klanten te luisteren en met ze in gesprek te gaan. Wij kunnen leren om nog beter op de behoefte van de klant in te gaan en weten zo precies hoe we dat gaan bereiken.”

2.       Hoe gaat een testpanel in z’n werking?

“De schoenen worden getest op een zogenaamde testdag. Tijdens zo’n dag mogen klanten de schoenen testen op draagcomfort, kwaliteit en nog veel meer. De eerste testdag vindt plaats in Noordwijk op 3 april 2015. Dan worden de sandalen voor dit voorjaar en komende zomer getest. Het komende jaar staan er nog 3 testdagen gepland.”

“De sandalen testdag wordt georganiseerd in samenwerking met het tijdschrift Vriendin. Het wordt een complete verwenmiddag. Klanten mogen de sandalen testen op hoe snel ze aangetrokken kunnen worden, een duintraptest en klanten kunnen kijken welke sandalen zij het leukst en het best vinden voor de zomer. Na afloop krijgen ze allemaal een lekkere lunch, en hun favoriete paar schoenen wordt opgestuurd.”

3.       Wie kunnen er allemaal meedoen aan het testpanel?

vanHaren is er voor iedereen. Iedereen kan zich dan ook opgeven voor het testpanel. We hebben een oproep gedaan onder onze eigen klanten, nieuwsbrieflezers en fans. Daarnaast wordt de testdag in samenwerking met het blad Vriendin georganiseerd. Vanwege het beperkte aantal plaatsen, kunnen we helaas niet iedereen laten deelnemen.”

4.       Willen jullie vaker zo’n testdag organiseren?

“Kwaliteit staat bij vanHaren hoog in het vaandel en dit is geheel in lijn met de visie van vanHaren, daarom blijft dit altijd een focuspunt. Het is dus niet een éénmalige activiteit. We hebben op dit moment al een online panel waarbij we regelmatig met onze klanten in gesprek gaan.”

“Voor vanHaren is het ontzettend belangrijk dat we in contact blijven met onze klanten en dat we ook feedback van ze krijgen. Op die manier kunnen we andere klanten meer informatie geven en zijn wij zelf ook beter op de hoogte.”

5.       Wat doen jullie met de resultaten?

“Na de testdag worden de resultaten gebruikt om al onze klanten te informeren over de kwaliteit van onze schoenen; hoe waardeert ons testpanel onze schoenen? De resultaten delen wij met onze klanten en om er intern van te leren. Op deze wijze hopen wij nog beter in te kunnen spelen op de behoefte van de klant.”