TOP

Vijf vragen aan Jamie Cormack, oprichter van Herschel Supply Co.

Clarks Originals heeft samen met het populaire Canadeze rugzakken- en tassenmerk Herschel Supply Co. een desert boot voor herfst/winter 2014 gelanceerd. Schoenvisie sprak tijdens de lancering met Jamie Cormack, één van de oprichters van Herschel Supply Co.

– Hoe is de samenwerking met Clarks Originals ontstaan? 
“Zo’n acht maanden geleden hebben we de mensen van Clarks Originals ontmoet. We zijn gelijkgestemde geesten en er is een groot wederzijds respect voor elkaars merk. Mijn broer Lyndon (Cormack, de twee broers zijn de oprichters van Herschel Supply Co., red.) was altijd al fan van Clarks Originals. De desert boot is een iconische schoen en het was makkelijk om te zien hoe we ons DNA konden toevoegen. Ook zijn er veel retailers die beide merken verkopen. Clarks is verantwoordelijk voor de verkoop en wij voor het design en de marketing. We werken nu samen met Clarks Originals aan de prototypes voor nieuwe modellen voor lente-zomer 2015.”

Clarks Originals x Herschel Supply Co. desert boot

– Is dit de eerste keer dat jullie samenwerken met een schoenenmerk?
“Nee, we hebben ook twee seizoenen een samenwerking met New Balance gedaan. Ook hebben we eerder in samenwerking met Stüssy en Liberty een tassencollectie gelanceerd.”

– De tassen van Herschel Supply Co. zijn heel populair. Hoe verklaar je dat?
“Ons merk bestaat nu vijf jaar en we zijn zo’n 2,5 jaar actief op de Nederlandse markt. Toen ging de rugzakkentrend net van start. Ons merk is ontstaan vanuit reizen. De kwaliteit en stijl van onze collectie spreekt een grote groep mensen aan. Er was veel ruimte in de markt, omdat er nauwelijks concurrentie was. Dus er was veel vraag en weinig aanbod. Daardoor zijn we vanuit het niets heel erg snel gegroeid.”

– Ben je niet bang dat jullie merk aan het succes ten onder gaat, omdat de collectie nu bij veel retailers verkrijgbaar is?
“Nee, ik denk niet dat dat zal gaan gebeuren. We zijn blij met onze klanten. In de toekomst we willen een op design gedreven merk blijven en verder gaan met innovaties.”  

– Hebben jullie plannen voor mono brand stores?
“In de toekomst willen we wel eigen winkels gaan openen.  Maar dan willen we het wel meteen wereldwijd en helemaal goed doen. Onze collectie is in 63 landen te koop. De Verenigde Staten is onze grootste markt, gevolgd door het Verenigd Koninkrijk en Japan. Misschien starten we met onze eerste winkels wel in Azië.”

Lees ook: Vijf vragen aan Michael Pao over samenwerking Clarks Originals en Herschel Supply Co.