TOP

Vijf vragen aan Geert Winters van Banaline [interview] *

Het Belgische kinderschoenenmerk Banaline heeft sinds kort een nieuw stylistenteam in de armen genomen. “Ik weet zeker dat klanten de vernieuwingen gaan opmerken”, vertelt Geert Winters, die Sales Manager is voor het merk in Nederland.

Waarom is de vorige stylist vertrokken bij Banaline en wie komt ervoor in de plaats?

“Onze vorige stylist Alfredo is met pensioen is gegaan. Hij is inmiddels 73 jaar en heeft meer dan dertig jaar voor en met ons collecties gemaakt. Zijn pensioen biedt ons een kans om met jonge mensen in zee te gaan. We werken daarom sinds kort samen met een jonge, Italiaanse studio die in vergelijking met Alfredo een totaal andere manier van werken heeft.”

Wat gaat er veranderen aan de collecties?

“Wat wij doen is een richtlijn aangeven van wat we nodig hebben in de collectie en daar gaan de ontwerpers mee aan de slag. Omdat het andere mensen zijn, krijg je weer andere input. Deze studio is origineel en ook op het gebied van leesten zijn ze erg goed. Dat is belangrijk omdat de juiste leest (vorm), de schoen maakt. Het is heel leuk om mee te werken.”

“Het uiterlijk van de schoenen is strakker geworden en het ziet er hipper en moderner uit. Deze jongens werken ook veel meer met groepen waardoor je meer op elkaar afgestemde modellen  krijgt. Je ziet bijvoorbeeld meteen dat de sneaker en bandschoen bij elkaar horen.”

Vanaf wanneer kunnen we de veranderingen zien in de collecties?

“Tijdens Trendevent in Cast op 10 augustus laten we voor het eerst de zomercollectie 2016 zien waar door de studio aan gewerkt is. Dit geldt zowel voor onze lijn Banaline als voor Bana & Co.”

Wat verwachtingen jullie voor reacties te krijgen?

“Wij zijn enorm enthousiast, ik heb al een aantal schoenen gezien en het ziet er erg mooi uit. Ik weet zeker dat mijn klanten gaan zien dat er veel vernieuwingen zijn en ik verwacht dat ze er blij mee zijn. Daarnaast hoop ik er ook nieuwe klanten mee aan te trekken.”

Hoe gaat het verder met Banaline?

“Wel goed. Ondanks de toch wel lastige marktsituatie zijn we nog altijd in staat om klanten aan ons te binden. In België horen we bij de marktleiders, in Nederland blijven we meedoen maar werken aan meer. Dat lukt alleen als je altijd bezig bent met de collectie steeds beter te maken en door altijd voor je klanten klaar te staat.”