TOP

Vierdaagse verlengt contract met New Balance

Wandel- en hardloopschoenenmerk New Balance zal de komende drie jaar sponsor blijven van de Vierdaagse in Nijmegen. Daarmee wordt New Balance de langstlopende hoofdsponsor van het grootste wandelevenement ter wereld.

Nederland wordt overspoeld door wandelaars. Elk jaar gaan 6,6 miljoen wandelaars in totaal 710 miljoen keer per jaar een ‘blokje’ om. Wandelen is populair en het is dan ook geen wonder dat er elk jaar veel animo is voor het sponsorschap van de Vierdaagse.

Bram Brinkman, woordvoerder van de Vierdaagse: “Met New Balance hebben we een partner die bewezen heeft heel serieus met de wandelaars om te gaan. Als evenement willen we graag sponsoren die een meerwaarde bieden voor onze deelnemers. We hopen nog lang met ze te kunnen werken.”

Geen windeieren
New Balance begon in 1998 met het produceren van twee paar wandelschoenen. Het merk zag potentie in de productie van wandelschoenen en introduceerde haar gepatenteerde Walking Strike Path: een optimale zoolconstructie voor wandelaars. Al snel daarna introduceerde het merk off-road wandelschoenen en schoenen voor fitness en Nordic wandelaars.

Tegenwoordig heeft New Balance een complete wandelschoenencollectie in allerlei soorten en maten. Dit jaar lanceerde New Balance haar nieuwe Wellness- wandelschoenen. Het sponsoren van de Vierdaagse legt het merk geen windeieren: in 2010 liep 40 procent van de deelnemers aan het grootste wandelevenement ter wereld op een paar New Balance-schoenen.