TOP

Via Vai lanceert nieuw format

Via Vai Shoes lanceert een nieuw format waarbij rekening wordt gehouden met de veranderende consumentenwensen.

Vanwege de veranderende wensen van de consument, lanceert Via Vai een nieuw format. “De laatste jaren heeft Via Vai Shoes gemerkt dat de consument actiever benaderd wil worden, op zoek is naar online aanwezigheid (social media) en ook trendgevoelig is”, laat het schoenenmerk in een persbericht weten.

Nieuwe website

Voor het nieuwe format lanceert het merk in het najaar van 2016 een nieuwe website dat volledig moet draaien om het Via Vai-gevoel. Dat wordt gedaan door blogs, stijladviezen en aanwezigheid op social media. Daarnaast wordt er ook een B2C-webshop geopend en krijgt de BrandPortal een make over.

Samenwerking winkeliers

Via Vai geeft aan dat het doel is om de consument naar de winkels te trekken: “Om toegang te krijgen tot de gehele voorraad biedt Via Vai Shoes een Tabletshop aan om, indien het gewenste artikel niet op voorraad is in de winkel, direct paren online te bestellen en bij de consument thuis te laten bezorgen.” Daarnaast kunnen winkeliers zich ook aansluiten bij Stockbase, een online platform waar het merk de voorraad beschikbaar stelt aan de webshop van de dealers.

Bang voor online?

Managing director Ruud Pessers gelooft in ‘een kruisbestuiving’ als het gaat om de angst voor online in fysieke winkels: “Een combinatie van alle genoemde elementen maakt de merkbeleving sterker, groter en intenser, waarbij wij ook de nodige service aanbieden aan de dealers en consument. […] Samen werken en samen creëren met onze partners: daar zijn wij ontzettend trots op. Kleine of grote partijen; wij bieden iedere partner de ondersteuning die hij nodig heeft en willen gezamenlijk deuren openen naar nieuwe mogelijkheden.”