TOP

Vernieuwd Reinhard Frans zet stap naar de wholesale en gaat internationaal

Never waste a good crisis: het Nederlandse schoenenmerk Reinhard Frans greep corona aan om het helemaal anders te gaan doen, zegt mede-eigenaar Jasper Withaar. Door het concept en de branding op de schop te nemen, de stap naar de wholesale te zetten en nieuwe internationale markten te betreden. “We willen een globale speler worden.”
We hebben Reinhard Frans in 2012 leren kennen als een merk dat handgemaakte leren mannenschoenen verkoopt voor een – jullie woorden – ‘absurd lage’ standaardprijs van 150 en later 160 euro. Daar stappen jullie nu vanaf, waarom? “Concepten hebben updates nodig. Toen we in 2012 begonnen kwamen we vers uit een economische recessie. Als reactie daarop zijn we gaan focussen op ‘affordable luxury’, handgemaakte kwaliteitsschoenen voor een toegankelijke standaardprijs. De tijden zijn echter veranderd. Consumenten hebben meer te besteden en zijn zodoende bereid om meer geld uit te geven voor een product. Een merk dat heel erg op prijs zit,

Log in om verder te lezen

Inloggen

 


Professionals in de schoenenbranche lezen Schoenvisie. Sluit nu een digitaal proefabonnement af (stopt automatisch) en ontvang gratis een maand lang, 24/7 volledige en onbeperkte toegang tot www.schoenvisie.nl

Neem een proefabonnement