TOP

V&D maakt doorstart als webwinkel

Warenhuis V&D start alsnog door. De curatoren hebben de merknaam verkocht aan drie retailondernemers, waaronder Roland Kahn van Coolcat en voormalig Hema-topman Ronald van Zetten.

De merknaam V&D blijft toch bestaan. De curatoren hebben met drie retailondernemers  overeenstemming bereikt over de verkoop van alle merkrechten, domeinnamen en andere intellectuele eigendomsrechten van het failliete warenhuis. Financiële details zijn niet bekendgemaakt. Dat melden de curatoren in een persbericht.

Retail Ventures Holding BV neemt de merknaam over. Het bedrijf is een samenwerkingsverband tussen Roland Kahn, Jaco Scheffers en Ronald van Zetten. Onder leiding van Van Zetten zal ‘het nieuwe V&D’ in samenwerking met de belangrijkste leveranciers van de voormalige warenhuisketen een aantrekkelijke propositie voor de Nederlandse consument ontwikkelen.

Kahn en Scheffers zijn bekend van Cool Investments, het bedrijf achter kledingwinkel CoolCat. Begin februari was het bedrijf nog een overnamekandidaat voor V&D. Van Zetten is bekend als voormalig topman van Hema. 

Van Zetten: “Ik ben blij en trots dat ik, samen met mijn collega-ondernemers Roland Kahn en Jaco Scheffers van Cool Investments dat eerder bij een mogelijke doorstart van de V&D-warenhuizen was betrokken, het roemruchte merk V&D en alles wat daarbij hoort een ‘nieuw leven’ mag helpen geven. We zijn vol plannen om V&D weer een sterk en gezond merk van alle Nederlandse consumenten te maken. In eerste instantie online, maar op termijn wellicht ook weer in het Nederlands straatbeeld.”

Op dit moment worden de plannen verder uitgewerkt. Het doel is om de webwinkel van ‘het nieuwe V&D’ zo snel mogelijk ‘live’ te hebben voor de Nederlandse consument.