TOP

V&D gaat samenwerken met tijdschriftenuitgeverij Sanoma

Warenhuisketen V&D en tijdschriftenuitgeverij Sanoma bundelen hun krachten: ze gaan evenementen organiseren voor verschillende doelgroepen van de uitgever. V&D hoopt zo meer klanten naar de winkels te trekken.

Uitgeverij Sanoma en warenhuis V&D gaan samenwerken. De twee bedrijven gaan wekelijks vijfdaagse evenementen organiseren in vijftien filialen van V&D. De warenhuisketen hoopt op deze manier meer klanten naar de winkels te trekken. Het eerste evenement wordt op 29 april 2015 georganiseerd.

Adverteerders

De evenementen worden gekoppeld aan de verschillende tijdschriftentitels van Sanoma. Dit is bijvoorbeeld een ‘Margriet Fit Challenge’ waarbij de lezeressen van het blad worden opgeroepen om tijdens het evenement in V&D mee te doen aan een yoga-workshop. Voor de evenementen werken de twee bedrijven samen met adverteerders. In het geval van de Margriet Fit Challenge werken ze samen met een sportmerk, bieden ze korting aan voor een sportabonnement en is er een winactie.

Voordeel V&D

Doordat adverteerders de evenementen bekostigen en V&D alleen maar ruimte beschikbaar stelt, leveren de evenementen het warenhuis alleen maar geld op. Het initiatief is dan ook onderdeel van de nieuwe strategie om de keten uit de financiële problemen te helpen.