TOP

VanHaren ziet omzet in 2017 opnieuw stijgen

VanHaren heeft haar omzet in 2017 met 6,28 procent zien groeien naar €190,2 miljoen. Dit betekent dat de keten marktleider blijft in de Nederlandse schoenenbranche. Ook moederbedrijf Deichmann sluit het jaar succesvol af.

Afgelopen jaar heeft vanHaren in totaal 6,9 miljoen paar schoenen verkocht, wat neerkomt op een stijging van 0,6 procent in vergelijking tot 2016. “We hebben de doelstelling ruimschoots behaald”, laat directeur Krein Bons via een persbericht weten. “Dat we al jaren op rij onze omzet weten te verhogen, geeft aan dat de consument vanHaren weet te vinden voor schoenen tegen de allerbeste kwaliteit- prijsverhouding.” Eind 2017 telde vanHaren 143 winkels en 1.467 werknemers.

Blijven groeien

Ook in 2018 wil vanHaren blijven groeien, zowel in omzet als in winkels. Daarom staan er komende maanden drie winkelopeningen gepland en worden acht bestaande shops vergroot. Op 17 maart 2018 opende de keten in het vernieuwde Hoog Catharijne al een winkel van meer dan achthonderd vierkante meter. “Dit maakt onderdeel uit van de groeistrategie waarbij we de winkelbeleving optimaal maken door de complete collectie te presenteren.”

België

VanHaren opende afgelopen jaar haar eerste vijf winkels en een webshop bij onze zuiderburen. Hier moeten in 2018 nog eens elf fysieke shops bij komen. Bons: “Onze doelstelling is om vanHaren de komende jaren in heel België te vestigen. In lijn hiermee gaan we in 2019 ook een eerste stap zetten in Wallonië. We hebben veel vertrouwen in de toekomst.”

Deichmann

Ook moederbedrijf Deichamnn, de grootste schoenenverkoper van Europa, zag in 2017 de omzet stijgen met 5,9 procent naar 5,8 miljard. Dit is de hoogste omzetgroei in de meer dan 100-jarige geschiedenis van het bedrijf. Zestig procent van de omzet komt van buiten Duitsland. Deichmann verkocht afgelopen jaar 176,6 miljoen paar schoenen, meer dan drie miljoen paar meer dan in 2016. De schoenengigant sloot het jaar af met 3.989 winkels, 36 online shops en had 39.564 werknemers.