TOP

vanHaren start met Shoppable-Lens op Snapchat voor virtueel schoenen passen

VanHaren lanceert de Snapchat Foottracking Shoppable-Lens. De lens geeft gebruikers de mogelijkheid om de sneakers uit de nieuwe lentecampagne ‘Smile in Style’ virtueel te passen. Op deze manier denkt de schoenenketen de Snapchatter nog meer online inspiratie te bieden.

Beeld: vanHaren

De Shoppable-Lens, die in samenwerking met marketingbureau Greenhouse is ontwikkeld, maakt het mogelijk om een schoen virtueel te bekijken onder de outfit die de Snapchatter draagt. Bevalt het wat iemand ziet? Dan kan op Snapchat ook meteen een aankoop worden gedaan.

Merkbeleving

Voor vanHaren is de Lens een manier om een (jonge) doelgroep te bereiken. Lotte Besse, branding specialist bij vanHaren: “Het neerzetten van een dergelijke feature past helemaal binnen de strategie van vanHaren en zorgt voor nog meer merkbeleving en fun. Door deze unieke tool kunnen we onze trendy voorjaars- en zomercollectie nog dichter bij de consument brengen.”

Shirley Schouren, creative lead bij Greenhouse, denkt dat deze manier van shoppen in deze tijd past. “Het thuis shoppen is belangrijker geworden. De Snapchatter is daarnaast al gewend om producten uit te proberen via een Lens. Snapchat is het perfecte platform om samen met vanHaren het merk nog aantrekkelijker te maken voor jonge, trendgevoelige shoppers.”

Zo werkt het

Met hedendaagse tools en technieken zorgt vanHaren ervoor dat de schoenen levensecht in de Lens verschijnen. Dit gebeurt via een 360˚-scan van de schoenen, waarna deze als 3D-modellen worden gerenderd. Zo wordt elk stiksel, patroontje en stofje meegenomen. In samenwerking met Greenhouse loopt vanHaren commercieel voorop met deze Augmentend Reality-trend en laat het in de praktijk zien dat de tijd waarin Snaplenzen puur een gimmick waren inmiddels achter ons ligt.