TOP

Van Dael past Flobo-muur aan na commentaar van Febo

De mannen van Van Dael hebben niet lang van hun nieuwe Flobo-muur mogen genieten. De Arnhemse schoenenwinkel overtrad er namelijk de merkrechten van Febo mee.

Ze waren er nog zo trots op; de Flobo-muur. Een woordspeling en een ode aan de geliefde Febo-muur. Vol blijdschap lieten Edwin en Patrick van Dael eind oktober 2017 de nieuwe aanwinst in de winkel in Arnhem aan Schoenvisie zien. Maar lang heeft de pret niet mogen duren, want al snel kregen de heren een brief van een merkenrechtbedrijf binnen met het verzoek de muur aan te passen, weet RTL Z te melden. Er was namelijk gebruik gemaakt van precies hetzelfde lettertype en dezelfde kleur als bij Febo – en dat mag niet. Daarnaast maakt de snackbarketen sinds kort zelf ook kleding en schoenen, wat extra botst.

Van Dael heeft meteen ‘Flobo’ van de muur gehaald en het eigen logo in de plaats gezet. De schoenenautomaat en ‘De vetste shoes’ blijven wel staan.

Lees ook: De visie van Edwin en Patrick van Dael van Van Dael: ‘Wij zijn een familiebedrijf dat altijd al voor vernieuwing heeft gestaan’