TOP

Van Bana naar Banaline: exclusieve uitstraling [advertorial]

Een nieuwe naam, een nieuw logo én een compleet nieuwe uitstraling. Bana, de exclusieve en sportieve kinderschoenenlijn van de Belgische producent Banaline, ondergaat komend winterseizoen een complete restyling. Het merk gaat als Banaline de toekomst tegemoet.

De metamorfose is volgens de Belgische producent nodig omdat Bana en het jongere merk Bana & Co dicht naar elkaar toe leunden, terwijl de collecties zelf zo verschillend zijn.
Bana & Co loopt inmiddels drie seizoenen en is een commerciële collectie, zowel qua prijs als qua ontwerpen.

Nieuwe naam

Bana is de toplijn met exclusieve en kwalitatief hoogwaardige schoenen. Om het verschil tussen de beide merken duidelijk te maken, is Bana nu onder de naam Banaline in een nieuw, exclusief jasje gestoken, dat beter past bij de schoenen van het merk.

Nieuw logo

Daarbij hoort ook een nieuw logo: een kroontje. Dit benadrukt het exclusieve karakter van Banaline nog eens extra en hiermee legt het merk meteen een link naar de klant. Die is en blijft immers koning voor Banaline. De bijhorende slogan ‘for big steps’ maakt de restyling compleet en benadrukt de grote stappen in het leven van een kind, zowel letterlijk als figuurlijk.

Nieuwe uitstraling

Bij een nieuwe naam en een nieuw logo hoort natuurlijk ook een nieuwe en exclusieve uitstraling, waardoor de consument Banaline zal herkennen uit duizenden. Het design van de verpakking is daarom volledig aangepast evenals de labeling en het promotiemateriaal.

Kindvriendelijke tekeningen van dieren spelen hierin een belangrijke rol. De flamingo’s, eenhoorns, katten, uilen en dolfijnen zijn terug te vinden in displays, campagnes en de binnenkant van de schoenendozen. Ook zijn er opvallende displays met stijlvolle foto’s van kinderen, die echte eyecatchers in de winkel moeten worden.

Nieuwe website

Naast al deze veranderingen vergeet Banaline ook het internet niet. Volgens Banaline is de consument tegenwoordig steeds bewuster bezig met zijn aankopen en zal hij daarbij sneller het internet gebruiken om informatie te zoeken. Hierop wil het bedrijf inspelen met een aangepaste website, die antwoord moet geven op vragen als: Waar is het verkrijgbaar, hoe zien de nieuwe ontwerpen eruit en wat zijn de prijzen? Een handige tool om de verschillende verkoopadressen te vinden mag hierbij niet ontbreken.

Facebook

Tot slot krijgt Banaline ook een nieuwe Facebookpagina, die geheel in het teken staat van het nieuwe logo.

De omschakeling van Bana naar Banaline wordt voor de consument zichtbaar vanaf het winterseizoen 2013/14.

Voor meer informatie:

Banaline Int. NV
Cast-showroom 280

Geert Winters
T 06-46603819