TOP

Ugg opent high-tech winkel

Ugg heeft zijn eerste winkel voorzien van high-technologieën geopend in de Verenigde Staten.

Schoenenmerk Ugg heeft zijn eerste omnichannelwinkel geopend in de Amerikaanse stad Washington. “In de nieuwe Ugg-winkel combineren we het beste van digitale en fysieke winkeltechnieken”, vertelt Dave Powers, omnichanneldirecteur Ugg’s moederconcern Deckers Brands, in een persbericht.

Innovaties

Via een RFID-technologie die in een product zit is het mogelijk om via schermen meer informatie te krijgen over producten waar zij interesse in hebben.  De klant kan een overzicht krijgen met stijladvies en daarnaast hebben ze de mogelijkheid om een e-mail of sms naar zichzelf te sturen met een productlink. Verder wordt het online aanbod van het merk naar de winkelvloer gebracht.

Ook kunnen consumenten in de nieuwe winkel gebruik maken van het Ugg By You-programma. Met dit programma kunnen klanten hun eigen variatie aanbrengen in de basisstijlen van het merk. Verder kunnen klanten met het Bling it On-programma kristalpatronen van Swarovski aanbrengen op de schoenen.

Investeren

Dave Power vertelt dat het bedrijf al langer investeert in deze innovaties: “Al vijf jaar investeren wij in deze aanpak om de banden met de shoppers te verstevigen.”