TOP

Ugg lanceert duurzaam ‘Feel Good’-platform

Ugg lanceerde in oktober zijn nieuwe 'Feel Good'-platform, waarmee het bedrijf de consument inzicht geeft in de duurzame en sociale doelstellingen voor de lange termijn en hoe deze gerealiseerd gaan worden.

Het Feel Good-platform van Ugg steunt op drie pijlers: Environment, Community en Innovation. Daarbij geeft het schoenenmerk op deze website inzicht in wat de ambities zijn op het gebied van duurzaamheid, de projecten waaraan het werkt en de wereldwijde partnerships waarbij het betrokken is. “Dit zijn kritieke tijden waarin we allemaal onze bijdrage moeten leveren om de duurzame ontwikkelingsdoelen van de Verenigde Naties en het klimaatverdrag van Parijs te behalen voor een toekomst die duurzaam en veerkrachtig is”, zegt Dave Powers, president en ceo van Deckers Brands (waar Ugg onderdeel van is, red.) in een persbericht. “Wij geloven in echte verandering, verandering die alleen mogelijk is door een gerichte en transparante benadering.”

Drie pijlers

Op het Ugg Feel Good-platform geeft Ugg inzicht in zijn werkwijze binnen de drie pijlers.

De pijler Environment draait om de bescherming van de aarde voor toekomstige generaties. Ugg is er scherp op dat de productieprocessen een minimale invloed hebben op het milieu en werkt hiervoor samen met deskundige partners om die doelen te bereiken.

Binnen de pijler Community zet Ugg de mens op de eerste plaats. Hier gaat het om diversiteit, gender gelijkheid, vrouwenrechten en inclusie voor iedereen, zowel onder medewerkers, klanten als gemeenschappen. Ugg draagt bij aan verschillende projecten die voor gelijkheid moeten zorgen

De pijler Innovation zien we terug in de producten van Ugg. Het merk zoekt voortdurend naar manieren om betere producten te maken voor zowel de mens als het milieu. Hiervoor maakt het voor zijn schoenen gebruik van innovatieve materialen, gecertificeerde vezels en gerecyclede producten.

Beeld: feelgoodfuture.ugg.com