TOP

Twins & Trackstyle en Piedro lanceren gezamenlijke campagne [interview] *

Twins & Trackstyle en Piedro zijn samen een promotiecampagne gestart om de consument en de winkelier extra te informeren over beter passende kinderschoenen in wijdtematen. “We merken dat veel winkeliers opzoek zijn naar houvast en onderscheiding in de markt”, laat Walter de Jong van Twins & Trackstyle weten.

“We zetten een platform neer waarin het belang van goedpassende schoenen voor kinderen duidelijk wordt uitgelegd naar de consument, ” begint Marijke Struijs van Piedro enthousiast te vertellen. Samen met Twins & Trackstyle start het merk daarom vanaf augustus de promotiecampagne ‘KIDSSHOES2FIT’. Walter de Jong van Twins & Trackstyle: “Als kinderen een te grote jas aan hebben, staat dat alleen raar. Als ze geen goede schoenen dragen, kunnen de voeten zich niet goed ontwikkelen. Ouders willen het beste voor hun kinderen en zijn ook zoekende.”

Wat houdt de ‘KIDSSHOES2FIT’ in?

De Jong: “We hebben een platform opgericht waar we consumenten gaan  informeren over kinderschoenen met wijdtematen. Dat gebeurt via:

  • Een actieve website waarin wordt uitgelegd waar men op moeten letten. Natuurlijk worden de detaillisten vermeld die meedoen.
  • Een social media-programma waar het belang van beter passende kinderschoenen uitgebreid wordt belicht. Op vragen van consumenten wordt binnen 3 uur gereageerd. Dit programma is ook voor detaillisten beschikbaar.
  • Een folder met daarin informatie over goedpassend kinderschoeisel
  • Display- en POS-materiaal.”

Struijs: “Winkeliers krijgen hiermee extra ondersteuning voor als zij met kinderschoenen in wijdtematen willen werken. Walter of ik kunnen ook een keer langs gaan om meer informatie te geven.”

Hoe zijn jullie op het idee gekomen?

De Jong: “Het idee kwam voort uit lange gesprekken en vraag uit de markt. Marijke en ik kennen elkaar al langer. We hebben in het verleden ook samenwerkingen gehad en het is best uniek in de branche dat collega-concurrenten samenwerken. We hebben veel klanten die met beide merken werken, maar we merken ook dat er een groep is die nog zoekende is. We willen beide groepen gaan ondersteunen. Als je wilt overleven, dan moet je keuzes maken en partners opzoeken. Twins & Trackstyle en Piedro bieden deze ondersteuning.”

Struijs: “De winkelier wil zich steeds meer onderscheiden met schoenen in verschillende breedtematen. Deze schoenen worden minder via internet verkocht, dus er is ook minder concurrentie. Je kan je meer profileren en extra service bieden.”

Op wat voor winkeliers richten jullie je met de campagne?

De Jong: “De betere winkeliers, maar het hoeven niet per se familie- of comfortzaken te zijn. Het initiatief is ook branchebreed: zowel leden van inkoopverenigingen, als zelfstandige winkeliers kunnen aanhaken. Maar ze moeten het verhaal wel kunnen uitdragen en voldoen aan onze voorwaarden.”

Aan welke eisen moeten winkeliers voldoen?

Struijs: “Winkeliers moeten natuurlijk wel bij ons inkopen. We lichten in de folder zes modellen van Piedro en zes modellen van Twins & Trackstyle uit. De winkelier moet met minimaal 100 paar per merk instappen, waarbij ook die twee keer zes modellen moeten zitten. Daarnaast moeten natuurlijk ook drie wijdtes ingekocht worden, aangezien het programma daarvoor bedoeld is. Vanuit beide bedrijven wordt er behoorlijk in het programma geïnvesteerd. Winkeliers kunnen meedoen vanaf € 150,- per seizoen.”

Hoe wordt er op de campagne gereageerd?

De Jong: “Er is heel veel belangstelling voor. Zowel vanuit onze bestaande klanten die al met breedtematen werken, als nieuwe klanten die nog zoekende zijn.”

Struijs: “Mensen zijn erg positief dat hier aandacht aan wordt besteed. Ze zijn ook blij dat wij het gezamenlijk doen.”

Hoe lang blijft de campagne draaien?

Struijs: “Het wordt een project dat ieder seizoen terugkomt en zowel bij Twins & Trackstyle als bij Piedro hoort. Wellicht als er een keer een ander kinderschoenenmerk komt met breedtematen, dan zou die ook mee kunnen doen. Maar momenteel  zijn wij nog de enige twee merken in Nederland met dit concept.”