TOP

TopShoe.nl lanceert nieuwe webshop en omnichannel strategie

Topshoe.nl, de gezamenlijke webshop van meer dan veertig schoenenondernemers, heeft een nieuwe website gelanceerd met omnichannel strategie.

Na vier jaar te bestaan, vindt TopShoe.nl het nodig om uit te breiden. De gezamenlijke webshop van meer dan veertig zelfstandige schoenenondernemers heeft daarom een nieuwe website gelanceerd die geoptimaliseerd is voor alle apparaten, waardoor onder andere de laadsnelheid en de zoektechnologie zijn verbeterd. Dit laat het bedrijf in een persbericht weten.

Omnichannel

Met de website wordt ook een omnichannel strategie uitgerold. Online en offline moeten worden gekoppeld en daarom heeft het bedrijf een webzuil ontwikkeld die deze twee werelden gaat verbinden. Maurice van Franck, webshop manager van TopShoe: “Binnenkort kunnen consumenten hun schoenen altijd en overal bij ons kopen, ophalen en retourneren. Met ons netwerk van 80 kwaliteitswinkels hebben we landelijke dekking voor schoenen en een sterk punt in ons concept is het vakmanschap dat in de winkels aanwezig is. TopShoe.nl onderscheidt zich hierdoor van andere webwinkels die enkel zijn gericht op prijs en volume.”

Fabrikant en leverancier

Hiernaast worden ook fabrikanten en leveranciers aangesloten aan de webshop. “Dit klinkt misschien uitdagend voor een retailorganisatie, maar ook in de schoenenbranche vervagen de grenzen.” TopShoe.nl wil zich in de komende jaren verder ontwikkelen tot één van de grotere online aanbieders van schoenen.

TopShoe.nl

TopShoe.nl is in 2011 opgericht door twintig ondernemers die niet allemaal individueel een webshop wilden. “Waarom allemaal een eigen webshop beginnen met een beperkt aanbod als je ook samen één grote webshop kunt beginnen?”, laten ze op de website weten. Ondertussen bestaat het bedrijf uit meer dan veertig zelfstandige ondernemers met tachtig schoenenwinkels in Nederland. TopShoe.nl biedt meer dan 400 merken aan.

Afgelopen vier jaar heeft TopShoe.nl de artikelinformatie, winkelinformatie en ordermanagement opgebouwd. De verschillende kassasystemen van de winkeliers zijn gekoppeld aan de webshop en is er een systeem bedacht welke winkel welke order krijgt.