TOP

Timberland gaat 50 miljoen bomen planten


Outdoorlabel Timberland is van plan om de komende vijf jaar vijftig miljoen bomen aan te planten in landen als China, Mali en Haïti.

Schoenen- en modelabel Timberland wil tegen 2025 vijftig miljoen bomen geplant hebben over de hele wereld. Eerder stelde het merk zichzelf al het doel om 10 miljoen bomen te planten voor 2020, dat doel behaalde ze in 2018 al. In een persbericht laat het merk weten dat een aanplantingsprogramma tweederde van alle emissies zou kunnen verwijderen die door menselijke activiteiten in de atmosfeer zijn gepompt.

Impact

Merkvoorzitter Jim Pisani vertelt: “Bij Timberland zijn  we ons bewust van de impact die onze moderne manier van leven heeft op de planeet. En we vinden dat we als een wereldwijd lifestyle-merk en als individuen de verantwoordelijkheid hebben om het te verbeteren. Bomen en groene gebieden helpen de kwaliteit van onze planeet en het individuele welzijn te verbeteren. Onze toewijding om bomen te planten is een echte, meetbare manier om te handelen vanuit onze overtuiging dat een groenere toekomst een betere toekomst is.”

Campagne

Om zijn woorden kracht bij te zetten lanceert Timberland ook meteen zijn grootste wereldwijde campagne ooit onder de naam ‘Nature needs heroes’ waarbij alle consumenten over de hele wereld worden opgeroepen om zich bij de beweging aan te sluiten en eenvoudige, kleine acties te ondernemen voor een gezondere planeet. In de campagne zijn 12 ‘ecohelden’ van over de hele wereld te zien die duurzame, positieve veranderingen voor het milieu en hun gemeenschappen aanbrengen.

Great Green Wall

De projecten in het eerste jaar zullen zich concentreren op Haïti, China, de Dominicaanse Republiek, de Verenigde Staten en Mali – inclusief ondersteuning van de Great Green Wall, een door Afrika geleide beweging om een strook van 8000 kilometer bomen over de hele breedte van Afrika aan te planten om klimaatverandering, droogte, hongersnood, conflicten en migratie tegen te gaan.