TOP

The Sneaker Game: een spel voor de sneakerfanaat

Awol Collective wil het ultieme sneakerspel uit brengen: The Sneaker Game.

Awol Collective – een netwerk van freelance creatieven, producers en strategen die gezamenlijk werken aan verschillende projecten in Amsterdam – is een Kickstarter project begonnen voor The Sneaker Game. Het spel moet triviant en memory combineren voor de echte sneakerfreak. De grote merken (plus een aantal kleinere) die een belangrijke plek hebben in de sneakergeschiedenis, zijn vertegenwoordigd. In 45 dagen hoopt Awol Collective € 45.000 op te halen. Doneren kan nog tot 4 februari.

“De merken betalen niet om in het spelt te zitten”, legt medebedenker Jess Lehrer uit in het persbericht. “We wilden graag dat in deze eerste, klassieke editie de meest iconische en historisch relevante sneakers zouden zitten. Dit zijn de modellen waar alle fanaten van houden.”

Vier jaar

Vier jaar lang heeft Awol Collective gewerkt aan The Sneaker Game. “We hebben veel sneakerwinkels bezocht, er sneaker consultants bij betrokken en ongeveer alle boeken, films en websites die we konden vinden over sneakers verslonden.” Meer dan twintig mensen hebben tijd besteed aan de totstandkoming van het spel. Sneakermerken zelf zijn ook betrokken bij The Sneaker Game met hulp van de consultants.