TOP

Terugkijken: dit was het showroomnieuws van Cast [deel 2]


Het inkoopseizoen voor zomer 2020 liet de nodige vernieuwingen in Cast zien. Schoenvisie brengt de verhuizingen, verbouwingen en ander showroomnieuws in twee delen in beeld. Dit is deel 2, met Finncomfort, Pedro Miralles, Revolte en Smartdeal.

Aristo en Finncomfort

419/blauw, niveau 2

Finncomfort doet de verkoop sinds dit seizoen in eigen beheer, met Mark van Coeverden en Mariella Kuipers als aanspreekpunten voor de Benelux. Het merk is van de begane grond verhuisd naar een showroom op de tweede verdieping, direct aan de balustrade. Naast de collecties van het Duitse comfortmerk kunnen klanten hier ook terecht voor de producten van Aetrex, dat gespecialiseerd is in digitale voetmeetapparatuur en inlegzolen. Een digitale voetmeting in de winkel draagt bij aan de beleving, vindt Van Coeverden. “Online vinden klanten zo’n ervaring niet.” In minder dan een minuut registreren scanners informatie over de voeten. De klant krijgt een ‘voetenpaspoort’ over de mail. “Retailers kunnen hun klanten dankzij deze input beter adviseren.”

Finncomfort (1)

Finncomfort (2)

Revolte

112/rood, niveau 0

Revolte werkt sinds augustus samen met Marlou Vekemans van Vekemans Schoenagenturen. “We willen het merk als team op de markt zetten”, vertelt ze bij een bezoek aan de gloednieuwe showroom, waar voorheen Kennel + Schmenger zat. “We hebben een gezamenlijke visie op de collectionering en positionering van Revolte. En het klikte ook gewoon heel goed.” Revolte is in het schoenencentrum bijna niet te missen; de showroom is volledig open en in trendkleur koraal geschilderd, met contrasterende diepblauwe stoelen.

Lees ook: Nieuw merk Revolte: ‘In 2022 willen we internationaal zijn doorgebroken’

Revolte (2)

Revolte (4)

Pedro Miralles

226/rood, niveau 1

Pedro Miralles verhuist van showroom 509 op de tweede verdieping naar showroom 226 op de eerste etage van het inkoopcentrum. Het voordeel van de nieuwe locatie is dat er meer ruimte is om de collecties goed te presenteren, vinden agenten Aldo en Petra Brage. Naast Pedro Miralles vind je hier onder meer ook het sublabel Weekend by Pedro Miralles, met een bijzondere nieuwe lijn van raffia.

Pedro Miralles (1)

Pedro Miralles (4)

Smartdeal

Pop-up 3, niveau 2

Raymond Wiegerinck neemt na vijf jaar afscheid van Panama Jack (Hooijer Groep) en gaat als zelfstandig ondernemer verder met zijn nieuwe agentuur Smartdeal, gespecialiseerd in ‘groene schoenen’. Zo voert hij Ethletic, het eerste fairtrade sneakermerk ter wereld. Ethletic is Peta-approved (dus goedgekeurd door deze dierenrechtenorganisatie, red.) en maakt gebruikt van biologisch en fairtrade geteeld katoen. De andere merken van Smartdeal zijn het Duitse John W. Shoes (met sublabel Go Green), het Spaanse Slow-Walk en Vesica Piscis, die beiden uit Spanje afkomstig zijn.

Lees ook: ‘Vegan en biologische schoenen zijn de toekomst’ [interview]

Smartdeal (1)

Smartdeal (4)


Meer zien? Vorige week verscheen het eerste deel van deze serie, met Antar Shoe, Footnotes, Salesmeisje en de Hooijer Groep.

Foto’s: Wilke Wittebrood