TOP

Tassen- en schoenenmerk Fab ontwikkelt eigen auto

Het Nederlandse tassen- en schoenenmerk Fab heeft in samenwerking met Citroën een 'fashion'-auto met bijbehorende accessoires ontwikkeld.

Het tassen- en schoenenmerk Fab, dat een samenwerking is aangegaan met automerk Citroën, kenmerkt zich door het gebruik van leer, harten en sterren. Deze elementen komen terug in de Citroën DS3 Fab. Het interieur is onder andere gemaakt van zwart leer met een reliëfpatroon van harten en sterren. Ook het dak is met dit patroon bedekt.

Voor de Citroën DS3 Fab zijn er twaalf kleurencombinaties mogelijk die de consument zelf kan bepalen.

Accessoires
Bij de auto zijn ook een aantal accessoires ontworpen; een clutch, een paar ballerina’s, een parfum en een zonnebrilhoesje. Ook in de autosleutelhanger komt het voor Fab kenmerkende hartendesign terug. Alles is ontworpen door Fabienne Chapot, eigenaar en oprichter van Fab.

Fabienne Chapot
“Toen ik werd benaderd door Citroën was ik direct enthousiast”, aldus Chapot. “Ik ben trots op het eindresultaat. Samen met alle accessoires is de Citroën DS3 Fab een auto geworden die aansluit bij de rest van het merk.”