TOP

Tango Shoes komt met nationale tv-campagne en mannencollectie

Tango Shoes bestaat dit najaar vijf jaar. Het Nederlandse schoenenmerk viert dit met een nationale tv-campagne, de eerste voor het label, en de lancering van een mannenschoenenlijn.

De It takes two to Tango-commercial zal vanaf eind september twee weken lang op alle Ad Alliance-kanalen te zien zijn, waaronder de zenders van RTL. De campagne voor winter 2020-2021 staat in het teken van zelfvertrouwen en comfort. De boodschap: “Niks pijnlijke voeten; onze schoenen zijn sexy en comfortabel tegelijk. Zo comfortabel, dat je er zelfs op kan dansen.” Naast marketingmodellen uit de vrouwencollectie toont de commercial ook items uit de eerste mannencollectie van Tango.

Van startup naar volwassen bedrijf

Tango Shoes is sinds 2018 onderdeel van Brandfarm, dat ook de merken Grotesque, Yellow Cab en Original Bufflox in het portfolio heeft. De schoenengroothandel is gevestigd in Kaatsheuvel en heeft fabrieken in Portugal. Mede-eigenaar Kim de Jong heeft zich sinds de oprichting van Tango in 2015 in eerste instantie alleen op online marketing gefocust. Met succes, laat ze een persbericht weten, want het b2b-portal groeit hard. “De verkoop via dit kanaal is in één jaar tijd verdubbeld.” Nu is het tijd om de overstap te maken van startup naar volwassen bedrijf, meent ze. “Met deze tv-campagne investeren we in onze lange termijn branding en zal onze naamsbekendheid in heel Nederland vergroot worden.”


Meer lezen? Houd Schoenvisie en Schoenvisie.nl eind augustus in de gaten voor uitgebreide interviews met Kim de Jong in onze rubriek ‘Vakidioot’ en over de laatste ontwikkelingen bij Tango Shoes. Schoenvisie ook ontvangen? Kijk hier voor de mogelijkheden.

Beeld: Tango Shoes