TOP

Studenten bedenken marketingconcept voor Van Bommel

In het NCRV-programma Xperience leren drie studenten in de praktijk meer over hun vakgebied. In slechts een paar dagen tijd krijgen zij de kans om door middel van verschillende tests hun talent te bewijzen; de winnaar mag een droomstage bij een expert volgen.

De tweede aflevering van dit televisieprogramma staat volledig in het teken van schoenen. Schoenontwerper en creatief directeur van Schoenfabriek van Bommel, Floris van Bommel bedenkt zelf de marketingcampagnes voor zijn merk.

Advertentie
De studenten die de strijd met elkaar aangaan zijn Ruben, Eefje en Joost. Zij volgen een grafische MBO-opleiding: ze bedenken marketingconcepten en voeren deze ook uit. De winnaar gaat samen met Floris van Bommel werken aan een advertentie voor in het blad Revu.

Zool ontwerpen
Floris¬†test de studenten door middel van drie opdrachten: ze moeten een zool ontwerpen, hun naam aan een product verbinden en een ‘viral’ (een bepaald soort internetcampagne) voor hun product maken. Aan het eind van elke test worden ze beoordeeld. Wie heeft ‘het’ in zich en wie niet?

De uitzending van Xperience is dinsdag 3 augustus 2010 om 19.00 uur te zien op Nederland 3.