TOP

Sooco gaat zich meer focussen op hoge segment sneakermerken

Sooco wil in de toekomst meer sneakermerken uit het hogere segment gaan verkopen. Voor nu is de schoenenretailer al goed op weg met het nieuwe Nederlandse label Diversity Paris.

Sooco is de eerste retailer die het nieuwe Nederlandse sneakermerk Diversity Paris zal gaan verkopen. Het label van Yorick Versteegen bestaat sinds 2015 en draait om exclusiviteit en luxe details. Hiermee is Sooco goed op weg met de nieuwe strategie waarbij de retailer meer exclusieve sneakermerken uit het hogere segment wil gaan verkopen. De sneakers van Diversity Paris kosten € 199,95.

“Ten eerste vinden we het geweldig om nieuw talent als Yorick een kans te geven”, laat Marcel Ten Hoopen, directeur bij Sooco, via een persbericht weten. “We bieden hem letterlijk en figuurlijk een plekje in onze ‘etalage’ en onze middelen om de top te bereiken. Verder bieden wij onze sneakerfans de variatie van een upcoming nieuw merk. De klanten die zich willen los maken van de massa en zoeken naar iets wat hen uniek maakt, kunnen nu ook bij Sooco terecht”.

 

Diversity Paris

 

Yorick Versteegen besloot als 20-jarige student te stoppen met zijn studie commerciële economie en een sneakerlijn te ontwerpen. “Leraren op school zeiden tegen mij: je bent alleen maar bezig met schoenen tekenen, let nou even op!” Nu is de eerste lijn een feit en is Versteegen alweer bezig met een tweede collectie. De sneakers zijn gemaakt van nubuck en gevet leer en langs de zijkanten is de schoen voorzien van een geschuurde python print.