TOP

Solidus: ‘Het imago van de comfortschoen is enorm veranderd’

Hoe kijken vertegenwoordigers naar de markt? In deze serie spreken we agenten uit de schoenenbranche over de laatste ontwikkelingen bij hun merken en visie op de branche. Dit keer is Toon Van Gorp, het gezicht van Solidus en Berkeman in de Benelux, aan het woord. “Mensen leven langer, dus onze doelgroep wordt alleen maar groter.”
Vorig jaar vierde Toon Van Gorp zijn twintigste jubileum bij Solidus. “Twintig jaar geleden kreeg ik de vraag of ik verkoopadviseur wilde worden voor Solidus. Die kans nam ik met beide handen aan.” In de twintig jaar dat Van Gorp bij comfortmerk Solidus werkt, zag hij de schoenenbranche, maar ook het comfortsegment, flink veranderen: “Vroeger waren comfortschoenen alleen voor mensen met moeilijke voeten, nu zijn ze voor iedereen die lekker willen lopen.” Hoe gaat het met de schoenenbranche? “We hebben te maken met veranderende tijden, die door verschillende factoren aangedreven worden. Het bestedingsgedrag verandert bijvoorbeeld, dat heeft impact op een

Log in om verder te lezen

Inloggen

 


Professionals in de schoenenbranche lezen Schoenvisie. Sluit nu een digitaal proefabonnement af (stopt automatisch) en ontvang gratis een maand lang, 24/7 volledige en onbeperkte toegang tot www.schoenvisie.nl

Neem een proefabonnement