TOP

Social media voor moderetailers: 10 tips voor succesvolle winacties

Grote kans dat je winkel op Facebook en misschien wel op Instagram te vinden is. De vraag is wat je ermee doet. Likes krijgen voor een aangekondigde uitverkoop is leuk, een goede relatie opbouwen met fans van de winkel véél leuker. Het is mogelijk. Hoe je dit voor elkaar krijgt leggen we samen met Richard Derks van IIZT social en digital creatives uit in een serie over succesvolle social engagement. In deze aflevering: hoe bedenk je een succesvolle winactie op Facebook? "Maak je actie niet te plat. Laat mensen wat moeite doen."
Een manier om snel veel nieuwe volgers op je social media te verzamelen is het inzetten van winacties. Hoewel de ‘like and share’ actie op Facebook inmiddels in een kwaad daglicht staat, blijft het voor local heroes een goede manier om engagement te krijgen, weet Richard Derks van IIZT. Volgers hebben al een hoge engagement met je winkel en de actie sluit dus goed aan bij hun verwachtingen. Reden voor de negativiteit is dat je populariteit maar van korte duur is. Dit zijn dus geen kwalitatieve likes. Bovendien zegt een actie vaak weinig over het bedrijf erachter of het product,

Log in om verder te lezen

Inloggen

 


Professionals in de schoenenbranche lezen Schoenvisie. Sluit nu een digitaal proefabonnement af (stopt automatisch) en ontvang gratis een maand lang, 24/7 volledige en onbeperkte toegang tot www.schoenvisie.nl

Neem een proefabonnement