TOP

Sneakerjagers zwakt internationale uitbreidingsplannen af

Sneakerjagers wil zich extra focussen op de contentkwaliteit van de Nederlandse website. Daarom hebben de mannen achter het sneakerplatform ervoor gekozen de uitbreidingsplannen voor het buitenland on hold te zetten.

Sinds de lancering van Sneakerjagers.nl twee jaar geleden, ging het meteen al zo goed met het schoenenplatform dat oprichters Erik Kuijsten, Stefan Doppenberg en Tim Wanders ervoor kozen ook naar het buitenland te trekken. Maar die internationale uitbreidingsplannen heeft het bedrijf inmiddels afgezwakt. “We merkten dat het ten koste ging van de contentkwaliteit in Nederland”, vertelt Kuijsten aan RetailTrends. “Daarom hebben we ervoor gekozen de Nederlandse versie uit te breiden.” De tijdsinvestering in eigen land is met driehonderd procent toegenomen.

Naast Nederland is Sneakerjagers ook aanwezig in Duitsland, Groot-Brittannië en Spanje. De Duitse website krijgt nog serieuze aandacht, maar in de andere twee landen is het bedrijf alleen nog actief met de zoekmachine. “We hebben daar geen native speakers en je kunt niet te veel tegelijk doen.”

Uitbreiding

De Nederlandse uitbreiding is terug te zien in de toevoeging van nieuwe segmenten, zoals sneakers voor baby’s en kinderen (Sneakerjagertjes.nl) en luxemerken. “Die segmenten hebben allemaal verschillende doelgroepen waar we content voor moeten maken. Dat lukt het best in onze eigen taal.” Daarnaast heeft het bedrijf ook een bereik van drie miljoen mensen per week – gekeken naar de views op social media – waarmee Sneakerjagers een community wil bouwen. “Ik geloof niet meer zo in een site waar tienduizend sneakers op staan en bezoekers het vervolgens kunnen uitzoeken. Ik heb liever tienduizend mensen, waarvan ik weet dat ze dezelfde interesses hebben. Daar kunnen we dan het sneakerassortiment op aanpassen.”