TOP

“Slippers populairder dan pumps”

Slippers zijn deze zomer populairder bij Nederlandse online consumenten dan elegante pumps. De vraag naar teenslippers is fors gestegen en de Birkenstock-sandaal lijkt momenteel het meest favoriete zomerschoeisel.

Volgens de nieuwssite Nu.nl blijkt dat uit een data-analyse van Beslist.nl onder  Nederlandse online consumenten. Er is in totaal 52 procent meer vraag naar slippers dan naar pumps. En 60 procent van de consumenten die slippers kopen, kiest voor Birkenstock.

Wandelschoenen en sneakers
Naast slippers, zijn ook wandelschoenen en sneakers in trek bij de Nederlandse online klanten. De elegantere schoenen, zoals pumps en enkellaarzen, worden veel minder online gekocht.

Leon Kramer, commercieel directeur van Beslist.nl: “Dankzij het mooie weer zijn zomerse producten weer flink in trek. Naast een stijging in schoeisel voor de zomer, is ook de zoektocht naar bikini´s en zwembroeken weer begonnen.”

Duurzame luxe producten
Nederlandse consumenten zijn blijkbaar ook op zoek naar luxe producten. Hierbij wint duurzaam het van goedkoop. LED-tv’s worden 37 procent meer verkocht dan LCD-toestellen.