TOP

Shoescan: schoenenbranche sluit 2019 positief af

De schoenenomzet zit in de lift, blijkt uit de Shoescan van Inretail en GfK. De branche wist in 2019 een omzetgroei van 6,6 procent te realiseren.
De schoenenbranche sluit 2019 af met een gemiddelde omzetgroei van 6,6 procent. Dat blijkt uit de resultaten van de Inretail/GfK Shoescan onder online en offline schoenenretailers en kledingretailers die schoenen verkopen (online only en multichannel spelers). Meer stuks voor een hogere prijs Het segment mannenschoenen presteerde het best met een omzetstijging van 7,6 procent. Ook vrouwen- en kinderschoenen plusten met respectievelijk 6,4 procent en 6,5 procent. Kijken we naar de afzonderlijke productgroepen, dan behaalden schoenenaccessoires (+11,6 procent), sneakers en sportschoenen (+6,4 procent) en boots (+6,4 procent) de beste resultaten. De verkoop van pumps (-12 procent) en open schoenen (1,9 procent)

Log in om verder te lezen

Inloggen

 


Professionals in de schoenenbranche lezen Schoenvisie

Neem een abonnement