TOP

Shoescan: forse omzetdaling voor schoenenretailers in eerste helft 2020

Schoenenaanbieders hebben door de coronacrisis flink aan omzet moeten inleveren in het eerste halfjaar van 2020, blijkt uit de Shoescan van GfK voor Inretail. De totale schoenenomzet daalde met 11 procent ten opzichte van de eerste zes maanden van 2019.
Offline aanbieders hadden over de eerste zes maanden van 2020 een negatieve omzetontwikkeling van 27,7 procent ten opzichte van een jaar eerder. Vooral retailers in grote steden hadden te maken met een grote terugloop van het winkelend publiek en konden enkel de online kaart spelen. De online omzetplus van 10,8 procent was echter niet genoeg om de klap bij het fysieke kanaal op te vangen. Scherpe tegenstelling In het tweede kwartaal van 2020 is de tegenstelling tussen online en offline nog scherper. Stenen winkels leverden bijna 35 procent omzet in, de internetverkoop pluste met 17,3 procent. Maart en april waren

Log in om verder te lezen

Inloggen

 


Professionals in de schoenenbranche lezen Schoenvisie. Sluit nu een digitaal proefabonnement af (stopt automatisch) en ontvang gratis een maand lang, 24/7 volledige en onbeperkte toegang tot www.schoenvisie.nl

Neem een proefabonnement