TOP

Shoe Revolution voegt twee labels toe aan merkenpakket

Er zijn twee nieuwe merken toegevoegd aan het merkenpakket van Shoe Revolution: Creation of Minds en Sixtyseven.

Omdat de fabrikant heeft besloten om te stoppen met Coqueterre, zal Shoe Revolution vanaf winter 2017 niet meer het laber verkopen in de Benelux. Daarom heeft oprichter Björn Smit twee nieuwe merken toegevoegd aan het agentuur: Sixtyseven en Creation of Minds. “Ik heb erg getwijfeld of ik ze allebei wel zou moeten nemen aangezien het een merk extra is, maar ze klonken allebei zo interessant dat ik niet kon kiezen.”

Smit staat met de twee nieuwe merken als gastexposant op de Buy&Bloom van zondag 12 tot en met dinsdag 14 maart in Cast in Nieuwegein.

Sixtyseven

Sixtyseven is een jong en modisch merk dat mikt op de snellere markt. “Constant krijg ik nieuwe collecties binnen waardoor je minder afhankelijk bent van het seizoen”, legt Smit uit. “Een groot deel van de collectie bestaat ook uit sneakers, maar dan niet de geijkte sneakers die je overal al ziet. Ze zijn wat aparter in materialen en prints.” Met de B2B-website kunnen retailers makkelijker en sneller nabestellen.

Sixtyseven
Sixtyseven2Sixtyseven3

Creation of Minds

De mensen achter Coqueterra hebben Creation of Minds gekregen van een andere fabrikant. De fabrikant had het merk al liggen, maar nu wordt het verder uitgebreid over de rest van Europa op basis van de Coqueterra-contacten. Het is een duurder label dat gebruik maakt van geitenleer en natuurlijk gelooide voeringen waardoor het chroomvrij is. “Ik denk dat het een goede vervanging is voor Coqueterra. Het zit in dezelfde sfeer en is minimalistisch en stoer.”