TOP

Schoenvisie top 5: Nieuwe merken [best gelezen 2019]

Deze laatste weken van het jaar blikken we terug op 2019 met de best gelezen artikelen. Vandaag: vijf keer de best gelezen berichten over nieuwe merken van het afgelopen jaar.

December is de maand om terug te blikken op het afgelopen jaar en het samenstellen van lijstjes. Deze laatste weken van 2019 kijken we terug door middel van enkele thema’s en we sluiten af met de best gelezen artikelen van het hele jaar. Vandaag blikken we terug met de best gelezen artikelen in de categorie nieuwe merken.

Het nieuwe vegan kinderschoenenlabel Bear & Mees dat begin dit jaar lanceerde, is voor kinderen van 3 tot en met 9 jaar. De schoentjes zijn genderneutraal en handgemaakt in Portugal. Het label is opgericht door Ellen Rijntjes, die voorheen de vrouwenschoenen voor fashionlabel Fabienne Chapot ontwierp, produceerde en verkocht. We spraken in april 2019 met de oprichter Ellen Rijntjes.

In februari 2019 lanceerde het nieuwe merk Revolte, een schoenenmerk ‘for rebels’ en herkenbaar aan de iconische ‘R’ van het merk. “We wilden mooie producten maken voor een eerlijke prijs. Tijdloze producten die stoer zijn, jong en vernieuwend,” aldus mede-oprichter Philippine Kaiser.

Ook in juni werd er een nieuw Nederlands schoenenlabel gelanceerd. Het merk, dat de naam Greyderlab kreeg, werd de weken voorafgaand aan de lancer8ing beetje bij beetje onthuld door telkens één extra letter bekend te maken. Het nieuwe schoenenmerk maakt schoenen, laarzen en sneakers. De focuspunten van Greyderlab zijn comfort, kwaliteit en sustainability.

Agentuur Or.Els introduceerde voor zomer 2019 een nieuw label in Nederland, het kleurrijke slippermerk Moses. Na de modebranche verleggen agenten Job Arntz en Maarten van den Elsaker hun focus naar de schoenenretail. “Voor die groep is het ook een interessant product.”

Het sneakerlabel Womsh kreeg in april 2019 een nieuwe Nederlandse agent: Style Agency. De schoenen worden ontworpen, geproduceerd en verpakt in Italië, zijn milieuvriendelijk en recyclebaar. Brigitte Vroemen van Style Agency: “De sneakers van Womsh laten zien dat fashion en sustainability heel goed samen kunnen.”